Monday 7 July 2008

Adjöö

Selle blogi oleks pidanud juba ammu ära lõpetama - olen enam kui kuu aega Eestis. Tuli suvi, tuli tagasisõit Eestisse, ülikooli lõpetamine ja siis läks kõik nii kiireks, et blogiga ei jõudnud ammugi tegeleda. Igatahes, aasta Pariisis sai läbi. Või no mis aasta - kokku kaheksa kuud. Ehk pool aastat ja veidi peale.

Nüüd olen jälle Eestis tööl, võitlen stressiga ja kõik on nagu enne. Prantsuse keel hakkab juba meelest minema. Selline tunne, et mis sest kõigest kasu oli.

Samas, kurat, oli äge küll ja vast oli kasu ka. Ma lihtsalt ei oska veel seda kogemust kirjeldada peale klišeede a la suurepärane silmaringi avardav kogemus, õppisin tundma teist kultuuri vms.

Jätan selle blogi netiavarustesse rippuma, juhuks kui kellelgi peaks minu muljeid vaja minema.

Kõigile Prantsusmaast huvituvatele tulevastele Erasmuse tudengitele soovitaksin aga järgmist:

1. Välismaale tasub õppima minna võimalikult pikaks ajaks. Ettekujutus, et mõne kuuga on võimalik keel selgeks saada, on kole naiivne. Ise kogesin. Üheks semestriks pole mu arust mõtet minna, kuigi ka see annab mingisuguse kogemuse. Pigem ikka aastaks.

2. Prantsuse keele õppimiseks on mõni väikelinn kindlasti Pariisist parem - seda eriti siis, kui oled pr keeles algaja. Suures multikultuurses linnas on nii palju võimalusi inglise keelega hakkama saada. Räägin ikka kõigile, kuidas restoranis prantsuse keelt purssides vastasid kelnerid mulle järjekindlalt inglise keeles... Keskmine pariislane ei viitsi jännata turisti või tudengiga, kes keelt ei räägi. Ja kui ta oskab inglise keelt, siis ta kasutab hea meelega sinu peal juhust praktiseerida oma võõrkeeleoskust. Ma kujutan ette, väiksemates kohtades seda probleemi ei teki, sest a) ingliskeele oskus on kehvem b) inimesed on avatumad ja sõbralikumad ja kannatavad ära su prantsuskeelse kogelemise.

3. Varuda palju raha. Siinkohal tasub jälle valida õppimiseks mõni koht väljaspool Pariisi, sest seal on hinnatase kindlasti madalam. Erasmuse toetusest Pariisis kuidagi ära ei ela, heal juhul piirab sellest üüri maksmiseks.

2 comments:

Anonymous said...

Bonjour.

Leidsin sinu blogi täiesti juhuslikult tuttava läbi.

Kuna olen ise aasta jagu Prantsusmaal elanud ja ligi kuu aega Pariisis elanud siis nüüd lugedes seda blogi uuesti,tulid kõik mälestused sellest ilusast ajast meelde.Nii kihvt oli lugeda, et "Hahh ma ju ütlesin,et neil on seal need asjad nii" või et "Ma tean,ma olin selle sama streigi ajal krt reisi sihtpunktis kinni".Kõik,kõik tuli meelde...:)

Ma küll ei tea kas sa loed oma blogi enam ja postitusi,aga lihtsalt aitäh heade emotsioonide tekitamise eest:)

Merci,c'etait vraiment superb,un petit temps juste pour me souvenir les choses belles:).Si t'a souviens le langue encore t'a compris les text.

Janne

Anonymous said...

Was looking for marvelous post! I seriously savored reading the software, tonsil stones you were a great writer.I may make sure to store your websites Satellite direct and definitely will oftentimes keep coming back down the road. I would like to motivate an individual keep going ones great content, have a very awesome holiday break penis advantage end of the week!