Monday 14 January 2008

-30% -40% -50%


Kui ma Pariisist enne jõule lahkusin, oli kingiostu ja jõulušopingu hullus täies hoos. Uue aasta alguses võeti paariks päevaks hoog maha, aga nüüd käib madin edasi, sest kolmapäeval, 9. jaanuaril hakkasid soldid - les soldes. Prantsusmaal on allahindlused seadusega ette nähtud, neid tuleb korraldada kaks korda aastas, jaanuaris ja juulis. Ükski pood ei pääse neist. Ja kõik poed alustavad ühel ajal.
Esmapilgul tundub selline seadus täitsa mõistlik. Poodidel pole vaja teineteist reklaamiga üle trumbata. Pole vaja külvata linna üle kollaste kilekottidega, selleks et kõigile märku anda "meil on nüüd hullud päevad". Inimesed teavad, et allahindlused algavad kõikjal korraga.
Teisest küljest, kui Eestis piirdub ostuhullus Stockmanni ja Kaubamajaga, siis siin on see üleüldine. Soldide ajal justkui peab midagi ostma. Sest muidugi, kui seadus näeb ette, et prantslastel peab olema võimalus saada allahinnatud nodi, siis kuulekas kodanik kasutab seda võimalust! Läheb poodi ja ostab endale näiteks digitaalse fotoraami. Või midagi muud "ägedat" ja ilgelt vajalikku.
Kuid enne poodi minemist võiks iga prantslane vaadata The Story of Stuff'i - lugu sellest, kust asjad tulevad ja kuhu lähevad. Prantsusekeelse pealelugemisega muidugi. Tean, et paljud on seda klippi juba näinud, aga postitan ikkagi.

6 comments:

Unknown said...

Tead, ma kasutasin seda mainitud story of stuff'i klippi tunnis, näitlikustamaks interneti erinevaid kasutusvõimalusi ja pean mainima, et mu õpilased olid sellest väga sillas, peale tundi tekkis isegi päris konstruktiivne arutelu nendega.

Annelis said...

ma kasutasin ka seda linki ühes kodutöös, hehe.

kb said...

mis story of stuff? mis see on? mis nad seal räägivad?
allahindlused on ägedad jah. ma just käisin soomes. jopa 70 prosenttia oli. šoppasin nii, et sääremarjad läksid pikuti pooleks. kahju, et pariisi ei saa veel tulla.

Unknown said...

jah Kadri, kudos sulle. Sinu lehelt ma ju õigupoolest sellele sattusin. Sa täitsid mu ühe päeva tunnid (ja järelikult ka kukrut).

Anonymous said...

aga artur unustab, et meil on ka mammutipäevad ja väikese taksi päevad ja kindlasti veel miski, mis mul meelest ära läinud ja samal ajal toimub.

ja mina muudkui käin mööda poode ja otsin suusaprille ja kuskil pole allahindlust! pergeele

Helena Kaisma said...

Priit, osta minu omad ära, mulle on suured.