Thursday 17 January 2008

Iseteenindusime

EPLO jagab rõõmusõnumit: esimesed iseteeninduskassad jõudsid Baltikumi. Eestlased, kes te veedate oma õhtutunde Selveri-Prisma-Rimi sabas seistes, teie päästja on saabumas! Lõpp kassööride puuduse all vaevlevatele kaubandusettevõtetele, lõpp Maxima umbkeelsetele teenindajatele, kes su küsimusest aru ei saa. Iseteeninduskassa tuleb ja lahendab mured!
Oleks see vaid nii ilus. Las ma räägin, kuidas iseteeninduskassad minu kodukandi supermarketis Auchanis töötavad. Asi on esmapilgul imelihtne - näitad masinale toote triipkoodi, paned asja spets alusele (mis on ühtlasi kaal), lükkad maksekaardi sisse, maksad ja ongi kõik. Aga siis tulevad need hetked, kui masin ja inimene omavahel läbi ei saa. Näiteks kui ostad šokolaadi, aga oled enne kassat paki lahti teinud ja pool ära söönud - siis näitab masin punast tuld, sest tema teab, et sinu šokolaadipakk peab kaaluma nt 250 grammi, aga kaal ütleb 150 ja masin kardab, et tahad teda petta. Tuleb kutsuda appi poetöötaja. Või näiteks kui pead tingimata maksma paberrahas, sest kaardil raha pole, aga masin ei taha su kortsunud kümneeurost omaks võtta. Jälle punane tuli, jälle poetöötaja. Sel ajal, kui masinaga jebid, tekib su järel saba, inimesed muutuvad kärsituks, "kuradi loll, ei saa lihtsa asjaga hakkama". Palju stressi kõigile.
Ja mis on kõige selle tulemus? Iga kahe iseteeninduskassa peale on Auchanis vähemalt üks lisatöötaja, kes punase tule peale appi jookseb. Ja jooksmist on neil palju...

4 comments:

kb said...

aga miks ma peaks šokolaadi poes enne maksmist sööma?
ja kui seal juba kaal on, siis võiks olla ka triikraud paberraha triikimiseks :)

Anonymous said...

Mul on kusjuures vahel nii, et lähen poodi ilge januga, võtan pudeli, joon ja siis maksan pooltühja pudeli eest. Sokolaadi isu pole jah nii suur olnud.

Anonymous said...

Saksamaal olevad iseteeninduskassad räägivad ostjaga (a la skanneeri järgmine asi, anna raha jne). Aga kui minutaoline turist lülitab rääkimise inglise keele peale, siis hiilivad kõik need keeleoskamatud müüjatädid ära, kes streikima hakkavat masinat parandada peaks oskama.

Triin said...

Mina ka ei ole nende masinatega läbi saanud. Iiris veel kuidagi, sai häda korral raha sirgendatud, aga nt Portugalis tundusid nad nii hirmutavad, et loobusin (ma ei näinud ühtegi inimest sealt probleemideta läbi minemas).

Aga Baltikumi on jah jõudmas revolutsioon, telerikastist tuli lausa tänavaküsitlus, et mida tavainimene ikkagi asjast arvab. Ja tavainimene arvas, et talle meeldib teenindajaga suhelda, isegi kui see ei naerata.